Protect your records from weather emergencies

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This tax information was provided to us by Canada Revenue Agency.  The National Association of Federal Retirees has not reviewed it for accuracy or applicability to our members.

 

English version ***La version française suit***

Protect your records from weather emergencies

Did you know?

Emergency Preparedness Week [May 6-12, 2018] is the ideal time to take a proactive stance - not only in protecting your family, business and property in case of an emergency – but in protecting your records against weather-related calamities with these simple steps: 

  • Take extra precautions when storing your books and records if you live in an area prone to wildfires or floods
  • Keep a back-up of your electronic records in a secure off-site location as an added precaution 
  • Register for direct deposit to avoid missing payments in the mail

If you have had the misfortune of having your property damaged by weather related events, before embarking on any construction or renovation make sure you get a written and signed contract. This can protect you against poor workmanship or the risk of liability if an injury takes place on your property.

The Canada Revenue Agency’s taxpayer relief provisions apply in situations where taxpayers or businesses are unable to file a tax return and/or make payments on time because of circumstances beyond their control, such as tornadoes, flooding, landslides, hurricanes, forest fires as well as human made disasters. For information on all types of taxpayer relief requests, go to canada.ca/taxpayer-relief.

 

Version française ***The English version precedes***

Protégez vos documents des catastrophes naturelles

La Semaine de la sécurité civile, du 6 au 12 mai 2018, c’est le moment de vous montrer proactif et de protéger en vue de situations d’urgence non seulement votre famille, votre entreprise et vos biens, mais aussi vos documents des catastrophes naturelles, en quelques étapes simples :

  • Prenez des précautions supplémentaires lorsque vous rangez vos documents si vous habitez une région propice aux feux de forêt ou aux inondations.
  • Conservez une copie de sauvegarde de vos dossiers électroniques en lieu sûr et ailleurs que chez vous.
  • Inscrivez-vous au dépôt direct pour éviter de rater un chèque par la poste.

Si, par malheur, les intempéries endommagent votre propriété, ayez un contrat écrit et signé avant le début de travaux de construction ou de rénovation si vous engagez quelqu’un. Vous pourriez ainsi vous protéger de travailleurs incompétents ou d’être tenu responsable de blessures survenues chez vous pendant les travaux.

Les dispositions d’allègement pour les contribuables s’appliquent dans les situations où des particuliers ou des entreprises sont dans l’impossibilité de produire une déclaration de revenus ou de faire des paiements à temps en raison de circonstances indépendantes de leur volonté, comme les tornades, les inondations, les glissements de terrain, les ouragans, les feux de forêt, de même que les catastrophes causées par l’homme. Pour en savoir plus sur les types de demandes d’allègement, allez à canada.ca/allegement-contribuables.